Vítejte na webu Duha Rysi Olomouc

DomůRychlý, hbitý, není líný - to je RYS a nikdo jiný!

Naše nabídka
· Soubory ke stažení
· Váš účet
· Vaše připomínky
· Vložit článek (jen člen)
· Vyhledávání

třídenní výprava
tábor

Březové lístky
Pyramidu Březových lístků naleznete zde.
  Kompletní pyramida

Duha Rysi

Právní forma:
Pobočný spolek
(do roku 2013 Organizační jednotka sdružení)

IČ:

Vyhledávání v tomto tématu:
[ Jít na úvodní stránku ]

Za poklady do Prahy 10.-12.10.2014
Čtvrtek, 16.10. 2014 - 22:39:49 Od: root (317 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: "

Na tento víkend jsme vyrazili do matičky Prahy a fakt jsme si to tam skvěle užívali. Ještě v pátek se nám podařilo stihnout laserovou vodní show na Vltavě. Sobotu jsme z velké části strávili v Prokopském údolí, kde jsme měli za úkol nalézt Duhovou skrýš. To se nakonec podařilo a během cesty jsme objevili ještě poklady v jeskyni a v tunelu. Příroda je zde krásná a podzim ji oděl do roztodivných barev. Po cestě jsme nacházeli houby, spousty zajímavých rostlin a stromů, skalní převisy, potoky, jezírka a spousty dalších zajímavostí. Setkání tváří tvář se dvěma labutěmi byl pro mnohé také nezapomenutelný zážitek. Těsně před cílem jsme se občerstvili a pak vzhůru do kopce za duhovou skrýší. Výhled na město stál opravdu za to. Bylo vybráno moc pěkné místo. Do setmění zbývalo ještě trochu času a tak jsme ještě vyrazili na Pražský hrad. Toto místo je vždy plné turistů a tak je problém se neztratit. Podařilo se a my se všichni vrátili zpátky do školy, kde jsme byli ubytováni. Někteří ještě nebyli zcela unaveni a tak jsme využili místní hřiště a trampolínu. Večer ještě nejmladší hoši v čele s Pajdou uspořádali závody papírových vlaštovek a pak hurá do spacáků. V neděli ráno byla Praha zahalena do mlhy, ale po krátkém čase zavládlo krásné slunečné počasí. Procházeli jsme z rána po Karlově mostě zahaleném mlhou, pokračovali jsme na Staroměstské náměstí. Vyčkali jsme do 10,00 hod.,  abychom viděli orloj v chodu a pak pomalu, jen se neztratit mezi davy japonských turistů, zpět skrze sluncem zalitý Karlův most do školy. Po občerstvení a zabalení věcí jsme se tramvají přesunuli i s batohy na hlavní nádraží. Ještě zůstalo trochu času do odjezdu vlaku a tak jsme ještě vyrazili na Václavské náměstí. A pak už hurá na vlak směr Olomouc.Výprava byla parádní a všem se moc v Praze líbilo. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056, KA 06.

"

(Zobrazit celý článek | 1891 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Svatý Hostýn - 31.5.2014
Sobota, 31.05. 2014 - 22:48:42 Od: root (308 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: " Tentokráte jsme si ráno museli přivstat, abychom v 7 hodin stihli vlak a mohli se vydat z Bystřice pod Hostýnem  na Svatý Hostýn za pokladem, který pro nás ukryl jiný duhový oddíl. Cesta to nebyla ani krátká a ani nijak jednoduchá. Téměř celou cestu jsme se šplhali do prudkého kopce, neb všechna poutní místa jsou na kopci a Svatý Hostýn není výjimkou. Cesta byla také po deštích z předešlých dnů dostatečně mokrá a blátivá a proto i naše boty vypadaly po návratu trochu jako zabahněné koule. Nicméně po průchodu skrze město Bystřici pod Hostýnem většina bahna opadala a tak do vlaku jsme nastupovali již téměř s čistou obuví. Účast byla slabší, hlavně z důvodu brzkého vstávání - některým lenochům se vstát na 6.45 hod. nepodařilo. Počasí se vydařilo i přesto, že předpověď hlavně na odpoledne nebyla příznivá, tak jsme nezmokli ani trošku. Na Hostýně jsme zkontrolovali sortiment ve všech stáncích, rozhledna byla bohužel zavřená a po načerpání nových sil a likvidace všech svačin jsme se vydali na zpáteční cestu. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056, KA 06. "
(Zobrazit celý článek | 1109 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Liberec 9.-11.5.2014
Úterý, 13.05. 2014 - 00:22:26 Od: root (356 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: " Účast na tomto skvělém víkendu byla výborná, počasí proměnlivé, program nabitý, cestování zdlouhavé a zážitky nepřekonatelné. Takhle by se tato akce dala zhodnotit stručně, ale není tam vystiženo vše. V pátek jsme nastoupili do mezinárodního vlaku, který byl nacpán k prasknutí. To by však ani tak moc nevadilo, neb na cestování v uličce jsme zvyklí. Problém byl v tom, že ve vlaku nebyla okna a vše bylo řízeno centrální klimatizací, ta však nepočítala s tím, že někdo bude cestovat v uličce a tak tam bylo nesnesitelně. Naštěstí paní průvodčí pro nás zajistila několik míst, neb to byl oddíl vlaku pro cestující s dětmi do 10-ti roků a těch se na sedadlech moc nenacházelo. Cesta druhým rychlíkem byla již bezproblémová a po celou dobu jsme všichni seděli. To bylo dobře, neb jsme jeli z konečné v Pardubicích až no konečnou v Liberci. V Liberci již na nás čekal kamarádka Petra a s ní jsme tramvají opět na konečnou Lidové sady docestovali až k ubytovně. Byla to taková zvenku nevábně vypadající chatrč, nicméně uvnitř to bylo vše skvěle zařízené. V sobotu ráno jsme vyrazili splnit náš hlavní úkol a to založit duhovou skrýš u Ještědu. Cestovali jsme napřed tramvají, posléze lanovkou a pak už jsme šlapali po svých. Napřed jsme objevili klasickou keš, prohlédli jsme věž, zakoupili suvenýry a pak jsme hledali vhodné místo pro naši skrýš. Po krátké době jsme to pravé místo našli, založili jsme zde výškový tábor, prozkoumali důkladně okolí, posilnili se svačinou a pak místo dobře zaměřili a poklad ukryli na vhodné místo, tak aby nebyl objeven nikým, kdo by nám ho chtěl zničit. Poté nás čekala cca 6 km dlouhá cesta dolů k tramvajové zastávce. Po cestě jsme mimo krásnou přírodu shlédli i několik sjezdových tratí, které tu zůstali po mistrovství světa v lyžování. Odpoledne nám zůstal ještě nějaký čas, který jsme využili k návštěvě IQ Parku. Tento park je plný interaktivních her a zajímavostí, které slouží k poznávání funkcí všech možných vymožeností dnešního světa. Oddělení s vodou bylo nejoblíbenější. Večer jsme si opekli špekáčky a znaveni šli spát. Celou noc pršelo, ale naštěstí před naším odchodem do místní zoologické zahrady proslavené především bílými tygry déšť ustal. Tato zoo je nejstarší zoologickou zahradou. Díky známostem, které tam Želva má jsme si mohli nakrmit slony a pohladit tapíra. Zbaštili jsme ještě párek v rohlíku, shlédli vystoupení lachtanů a pak hurá na vlak, který nás odvezl domů. Želva naštěstí prozřetelně na rychlík z Pardubic koupila místenky, tak již byla cesta v pohodě. Výprava se fakt povedla. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056, KA 06. "
(Zobrazit celý článek | 2637 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Hranická propast a okolí - 27.4.2014
Sobota, 03.05. 2014 - 16:03:46 Od: root (340 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: " Cílem této výpravy do námi neprobádané oblasti bylo ukrýt duhový poklad pro ostatní oddíly poblíž Hranické propasti, která je nejhlubší v ČR a druhá nejhlubší na světě. Vypravili jsme se vlakem do Teplic nad Bečvou a neb se tady nachází více zajímavých míst, tak jsme napřed prozkoumali levý břeh řeky Bečvy a navštívili jsme Zbrašovské aragonitové jeskyně, které nás překvapili tím, že tam vůbec nebyla zima, jako v jiných jeskyních. Prohlídka byla zajímavá a po opuštění jeskynních prostor jsme ochutnali první léčivý pramen zdejších lázní, které slouží hlavně pro lidi, kteří mají problémy se srdcem. Následně jsme všichni nakoupili zásoby lázeňských oplatků pro příbuzenstvo a hurá hledat vyhlášenou vilu nahoře na kopci. Geokačeři se tady vyřádili a pokladů tu je ukryto fakt hodně. Objevili jsme nakonec pokladů pět a pro ostatní ukryly jeden duhový poklad. Po krátké přestávce na občerstvení jsme vyrazili na druhý břeh řeky a vzhůru do kopce jsme zamířili k Hranické propasti. Celá propast je ohraničena zábradlím a my se vydali hledat vhodné místo pro náš poklad. Nakonec jsme jedno bezpečné místo našli, poklad jsme ukryly tak, aby ho žádný mudla nenašel a hurá prozkoumat okolí, zahrát si nějaké hry a pak nás čekala cesta vlakem domů. Cesta do Hranic byla krátká a bezproblémová, ale v Hranicích na nádraží byla velká spousta lidí čekající na vlaky směrem od Ostravy-ty však bohužel byly všechny opožděny a tak se nám vyplatilo nastoupit do vlaku od Vsetína a hurá domů. Dokonce se zadařilo a jel vlak s dvoupatrovými vagony a my se na svět kolem mohli koukat s větší výšky. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056, KA 06. "
(Zobrazit celý článek | 1672 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Rešovské vodopády - 1.3.2014
Neděle, 16.03. 2014 - 21:53:17 Od: root (333 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: " Dlouho jsme se chystali znovu vyrazit na toto krásné místo, které se nachází cca 50 km od Olomouce. Jednak je tu spousta pokladů, které jsme ještě neobjevili a co navíc, rádi bychom tu ukryli jednu duhovou skrýš. Počasí nám přálo a i přesto, že byl začátek března, tak tady na okraji Nízkého Jeseníku bylo nádherně, svítilo sluníčko a na některých místech již kvetly jarní kytičky (např.devětsil lékařský, prvosenky jarní, sněženky a další). Nakonec se vše povedlo-kochali jsme se krásou vodopádů, objevili jsme poklady a jeden ukryli pro ostatní duhové oddíly. Domů si pouze Kryštof odvezl natlučené koleno. I výstup do Rešova do velmi prudkého kopce jsme hravě zvládli. Škoda jen, že toto místo je téměř nedostupné veřejnou dopravou a my museli absolvovat cestu auty. To nám však výpravu fakt nepokazilo. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056, KA 06 "
(Zobrazit celý článek | 897 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Náchod - Velká Duha, Duhová brána, Babiččino údolí 22.-24.11.2013
Neděle, 01.12. 2013 - 20:46:28 Od: root (372 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: " Většina duhových instruktorů a vedoucích tento víkend vyrazila do Náchoda. Nebylo tomu jinak ani u Rysů a do Náchoda nás odjelo 7. Víkend byl plný seminářů, workshopů, dílen a dalších aktivit, ve kterých jsme se obohatili o spoustu nových nápadů, seznámili se s mnoha fajn kamarády z jiných dužin z celé republiky. Zvládli jsme také během nedělního dopoledne objevit duhovou skrýš v Babiččině údolí, poblíž Ratibořic. I přes nedostatek spánku, neb program byl náročný a občas probíhal i v nočních hodinách se akce povedla a v neděli jsme se vraceli znaveni, ale plni dojmů a zážitků z fajn víkendu. Dva zástupci Rysů (Želva a Ondra) se zúčastnili jednání Velké Duhy. Hledání duhové skrýše proběhlo v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056 Činy mluví aneb Cesta k odpovědnosti."
(Zobrazit celý článek | 797 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Dobšena - 26.10.2013
Úterý, 29.10. 2013 - 18:00:02 Od: root (316 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: "

V sobotu 26. 10. 2013 naše devítičlenná skupina vyrazila na jednodenní výpravu, jejímž cílem byla duhová skrýš nazvaná Duha Dobšena, kterou jsme hledali v rámci projektu Jít k duhu. Vyjížděli jsme z Olomouce za zataženého počasí, které jsme ale nechali za námi a užili si tak krásný podzimní den. Z vlakového nádraží ve Valašských Klouboukách jsme vyrazili po červené značce směrem k našemu cíli a při našich malých občerstvovacích zastávkách plnili přidružený úkol, tj. hledali a určovali lišejníky, např. Terčovku bublinatou či Dutohlávku pohárkatou. Jak jsme se cestou z tabulí místní naučné stezky dozvěděli, PP Dobšena je silně svažitá, květnatá, kosená a přepásaná louka s výskytem orchidejí, vzácných druhů hmyzu, významných teplomilných rostlinných a živočišných společenstev, jejichž zachování posiluje ekologickou stabilitu širšího území. Na kraji louky jsme viděli krásně kvetoucí ocúny jesenní. Duhovou skrýš, která se nacházela ještě o něco dále, jsme úspěšně nalezli a vzhledem k mírné časové tísni jsme vyrazili na zpáteční cestu. I když nám nezbyl čas na hraní her, všichni jsme si výpravu, na které nám počasí skutečně přálo, užili a už se těšíme na tu příští. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ 1.07/1.2.22/27.0056 Činy mluví, aneb cesta k odpovědnosti.

"

(Zobrazit celý článek | 1375 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Mladeč - výprava za duhovou skrýší - 26.5.2013
Pondělí, 03.06. 2013 - 21:50:44 Od: root (372 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: "

Tentokráte jsme si vybrali slunečné počasí na tuto dlouho plánovanou výpravu. Dopravili jsme se vlakem do Litovle a odtud jsme se přesunuli pěšky po cyklostezce až k obci Mladeč. Po cestě jsme ochutnali letošní první třešně a za obcí Mladeč jsme po průchodu krásnou loukou plnou kopretin v lese objevili duhovou skrýš Duhu Mladeč. Před námi již tuto skrýš našli Kluci od Rysí řeky. Neboť se v blízkém okolí nacházely ještě další poklady a nám zůstalo trochu času navíc - vydali jsme se je hledat. Úspěšně jsme jednu našli v jeskyni Podkova a druhou na Čertově mostě. Po průzkumu jeskyně, kdy jsme byly řádně vybaveni baterkami jsme zbaštili všechny svačinky a vydali se na 6 km dlouhou cestu zpět do města Litovel. Tentokráte cesta vedla chráněnou krajinnou oblastí Litovelské Pomoraví. V Litovli jsme ještě přepadli cukrárnu na náměstí a pak hurá na vlak z Litovle přes Moravičany do Olomouce. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056 Činy mluví aneb Cesta k odpovědnosti.

"

(Zobrazit celý článek | 1070 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Duhový most - 27.4.2013
Sobota, 11.05. 2013 - 19:08:24 Od: root (392 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: "

Nemohli jsme se zúčastnit z organizačních důvodů celé akce, tak jsme se zúčastnili jen sobotního programu, v rámci kterého jsem prezentovali Projekt Jít k duhu: KA 06 (OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056 Činy mluví aneb Cesta k odpovědnosti). Pro zúčastněné dužiny jsme ukryli skrýš - mysterku poblíž stezky "Lovců mamutů" v přerovském předměstí, a pojmenovali jsme ji jak jinak než Duha Lovci mamutů. Pevně doufáme, že se ostatní dužiny, které se v průběhu roku za skrýší vypraví, něco pěkného dozví o tomto zajímavém místě. Překvapil nás zájem o skrýš a kromě sportování všeho druhu, návštěvy ornitologického muzea, Duhového závodu mnoho dužin lovilo i duhovou skrýš.  Večer proběhlo vyhlášení výsledků závodu a ocenění nejlepších.

"

(Zobrazit celý článek | 807 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

Výprava za duhovou skrýší na Kosíř - 14.4.2013
Sobota, 20.04. 2013 - 23:24:02 Od: root (335 čtenářů)
Logolink OPVKzelva nám odeslal(a) následující článek: "

Konečně výprava v opravdu jarním až letním počasí se vyvedla. Letošní zima se holt své vlády nemínila vzdát. Duhová skrýš je opravdu těžko dostupná s použitím veřejné dopravy. Ráno jsme tedy vyrazili autobusem do Ludéřova a odtud jsme pokračovali cestou necestou až ke skrýši, která je umístěna nedaleko Kosíře. Zbytky zimy a počínajícího jara byli v lese silně patrné - zbytky sněhu, rozmoklé louky a pole. Nicméně i první jarní kytičky jsme měli možnost pozorovat - tradičně sněženky, fialky a podběl, ale v těchto místech se lesy modrají jaterníky, které není možno vidět v místech, kam pravidelně chodíme. Byl to nádherný pohled na modré koberce s jaterníky. Duhovou skrýš jsme objevili docela rychle, ale úkol v němž jsme měli pozorovat půdní živočichy zase až tak snadný nebyl. Vše co bylo v zemi ještě spalo, neb před pár dny ještě mrzlo a země byla pokryta sněhem. Zaznamenali jsme několik ne zcela půdních živočichů v okolí úkrytu: mraveniště s lesními mravenci, kteří usilovně pracovali na tom, aby si svůj domov po zimě opravili, několik pavoučků slíďáků, slunéčka sedmitečná si nás snad i vybírala schválně, kněžici hnědou jsme objevili na odloženém batohu a sametky rudé pobíhali na spadaném listí. Kousek dál jsme narazili na žížaly a ruměnice. Neb nás tížil čas abychom stihnuli vlak z Drahanovic museli jsme brzo vyrazit zpět. Cestu zpět jsme z časových důvodů vybrali po silnici. V Drahanovicích jsme zastavili u Černé věže, kde bylo velké množství ruměnic - tady jsme nabrali zbytek sil na poslední kilometr cesty a hurá směr nádraží. Tady po krátkém odpočinku a vyprázdnění batohů od svačinek a dalších dobrot jsme vyzkoušli nová pravidla na hru s kuličkama. Kuličky k jaru patří a každým rokem se k nim vracíme. Vlakem jsme dorazli zpět do sluncem rozpáleného města. Výprava se vydařil a účast byla hojná. Akce proběhla v rámci projektu OPVK CZ.1.07/1.2.00/27.0056 Činy mluví aneb Cesta k odpovědnosti.

"

(Zobrazit celý článek | 1994 bytů | Přidat první komentář | Hodnocení: 0)

11 článků (2 stránek, 10 článků na stránku)
[ 1 | 2 ]
Přejít na:

Anketa
Jak se Vám líbí náš nový Web?